piątek, 16 marca 2012

Sałatka z Ciecierzycą rodem z Indii



Zamiast iść spać o przyzwoitej porze, albo, co gorsza, pracować (tak, wydało się), chodzę po blogach i oglądam piękne zdjęcia. Czytam i podziwiam. Czasami znajdę coś co nie daje mi spokoju i muszę, najlepiej natychmiast, przygotować potrawę. Tak właśnie było z tą sałatką. Przez kilka dni nie zamykałam przeglądarki, żeby sobie na nią popatrzeć. A ponieważ kiełki z ciecierzycy w naszym domu się przyjęły (polubiłam na surowo), oczywiste było, że będą kiełki a nie zwyczajna ciecierzyca. Trochę wiosny na talerzu. Za oknem wiosna w pełni.

wiosna przyszła!

Przepis na sałatkę podaję zgodnie z oryginałem. W swojej wersji pominęłam kmin i chilli. Dzieciaki nie zjedzą ostrego, a ja poczułam przesyt jeśli chodzi o kmin. W dodatku bardzo lubię połączenie czerwonej cebuli z sokiem z limonki i świeżą miętą i nie chciałam żadnych dodatkowych smaków.




Sałatka z Ciecierzycą rodem z Indii

Chickpea Bhel Salad przepis z bloga Cook Republic


100g ugotowanej ciecierzycy (u mnie skiełkowana i ugotowana na parze)
1 zielona papryka, pokrojona w kostkę
1 czerwona cebula, drobno posiekana
1 ogórek, pokrojony w kostkę
1 marchewka, starta na tarce o grubych oczkach
1/4 szklanki prażonych orzeszków ziemnych

sos (ilości podaję jak w przepisie, jednak proponuję doprawiać do smaku)
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka kminu
1/4 łyżeczki ostrej papryki
1/4 łyżeczki soli (u mnie morska)
1 łyżeczki cukru
1/4 szklanki drobno posiekanej natki kolendry
garść świeżej mięty
sok z 1 limonki + kilka plasterków do przybrania.

Ciecierzycę i warzywa wymieszać w dużej misce. Osobno wymieszać składniki sosu i połączyć z sałatką. Przybrać miętą i plasterkami limonki. Dobra jako dodatek do mięsa lub z pieczywem.
Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająco wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne kolory, wiosenne! Uwielbiam czerwona cebulę:-)
    Pozdrawiam z wiosennej już też Ojczyzny:-)
    N

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha, zrobiłam własną wersję tu o: http://cynamonwkuchni.blox.pl/2012/05/Salatka-z-ciecierzyca-prawie-po-indyjsku.html ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka super się przedstawia. Te żywe kolorki :)) Mniam!

    OdpowiedzUsuń