środa, 2 maja 2012

Bułeczki z morelami i migdałami


Bułeczki z morelami i migdałami

Nicpoń był niedawno na długiej wycieczce. Miał zabrać ze sobą “healthy lunch” i przypominał mi o tym przez jakieś 2 tygodnie, codziennie! Tak jakby wogóle była inna opcja. Pomyślałam że to niezła okazja żeby wypróbować wreszcie przepis na bułki wycięty wieki temu z jakiegoś magazynu (najpewniej “Zwierciadło” - biorąc pod uwagę tą szeroką gamę pism kolorowych, które czytam). Kartka złożona na czworo czekała na swoją chwilę w zeszycie z przepisami. Kiedyś bałam się drożdży i nie wierzyłam w domowe pieczywo, ale na szczęście to już przeszłość. Bułeczki wreszcie się doczekały. A swoją drogą dziwne, że przez tyle lat kartki nie wyrzuciłam.




Są łatwe i szybkie w przygotowaniu ale za pierwszym razem wyszły nieco jałowe. Muszę się już pewnie czuć z tym moim pieczeniem, bo ośmieliłam się znacząco zmodyfikować przepis. Za drugim razem były bardzo smaczne. Testowałam na sobie, Nicponiach, Małżonku oraz jeszcze kilku osobach (dzieciach i dorosłych). Wynik pozytywny. No ale wszyscy należymy do fan klubu migdałów i moreli, więc nie mogło być inaczej ;)
Moje zmiany polegały na zwiększeniu ilości cukru (niestety 2x więcej) i soli (szczypta to za mało), musiałam też zmniejszyć ilości mleka (dałam nieco ponad 200ml, zamiast 250ml).


... i po bułkach

Bułeczki z migdałami i morelami

(na 8 bułeczek)

300g mąki pszennej
35g migdałów (obranych ze skórki i drobno posiekanych)
35g suszonych moreli (posiekanych na małe kawałki)
10g drożdży
200 - 230 ml ciepłego mleka
20g cukru
¼ łyżeczki soli

Drożdże rozpuścić w łyżeczce cukru i w kilku łyżkach ciepłego mleka. Odstawić na 15min by ruszyły. Mąkę wsypać do dużej miski, dodać migdały i morele i dobrze wymieszać. Wlać zaczyn, resztę mleka (stopniowo, zależy ile wchłonie mąka), cukier i sól. Zagnieść ciasto i wyrabiać bardzo intensywnie około 5 - 7 min. Ciasto będzie dosyć lepkie i klejące. Odstawić do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość (u mnie około 1 godziny). Następnie uformować małe bułeczki, ułożyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i odstawić do ponownego wyrastania (20 min). Piec 10 - 12min w 220stC.

3 komentarze:

  1. Nigdy nie próbowałam połączenia migdałów i moreli, musi smakować pysznie. Szczególnie w tak puchatych bułkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i testerzy stwierdziliśmy, że połączenie całkiem udane :)

      Usuń
  2. Zdjęcia takie retro. Trafiło Ci się takie oświetlenie, czy celowe działanie?

    OdpowiedzUsuń