niedziela, 1 lipca 2012

Karaibska sałatka z quinoa

Dowiedziałam się ostatnio, że Nicponie quinoa nie lubią. Zdziwiłam się bo jeszcze niedawno chyba lubiły. W każdym razie nie pamiętam wybierania składników z sałatki albo pomijania przy obiedzie. No cóż, podobno tylko krowa nie zmienia zdania.

A swoją drogą to Duży Nicpoń robi się coraz bardziej wybredny, a Mały chyba przechodzi na dietę. Stroić też się zaczyna. (Buty i nakrycia głowy!) A myślałam, że na to jeszcze mamy czas.


A wracając do quinoa,  lubię tą śmieszną kaszę i serwować będę. A jak im się nie podoba to może być kus kus. Matka Polka zrobi drugą wersję... Koniecznie bez chili.


Karaibska sałatka z quinoa

przepis pochodzi z książki Caribbean, Central and South American Cooking

175g quinoa
90ml oliwy z oliwek
sok z 2 limonek
sok z 1 pomarańczy
2 zielone papryczki chili
2 ząbki czosnku
½ ogórka
1 duży pomidor
4 małe dymki
2 łyżki świeżej mięty
2 łyżki natki pietruszki
sól do smaku

Najpierw kilka moich uwag: Chili dałam zdecydowanie mniej niż podaje przepis i nadal było dosyć ostre. Dodałam też słodką paprykę chili. Wydawało mi się, że sok z 2 limonek to będzie za dużo, więc dałam z 1 oraz trochę mniej oliwy niż w przepisie.

Quinoa opłukać pod bieżącą wodą i ugotować w 2 x większej ilości wody. Ugotowane ziarno powinno być al dente, być może trzeba będzie odcedzić nadmiar wody. Z chilli usunąć pestki i drobno pokroić, czosnek zmiażdżyć, ogórek obrać, przekroić wzdłuż i łyżeczką usunąć nasiona, pokroić w kostkę. Z pomidora również usunąć gniazda nasienne a twarde części pokroić.

W misce wymieszać quinoa z ogórkiem, pomidorem, chili i cebulką. W osobnym naczyniu wymieszać oliwę z sokiem z pomarańczy i z limonek oraz z czosnkiem. Sos wlać do sałatki, wymieszać, dodać miętę i pietruszkę.

Mi najbardziej smakowała schłodzona.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa jak smakuje ta osławiona quinoa, bo wygląda bardzo smacznie i atrakcyjnie. Muszę jej poszukać w swoim sklepie i zrobić taką sałatkę jak Twoja :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje trochę orzechowo, dlatego ją lubię, a po ugotowaniu jest lekko twarda. Poszukaj w sklepach ekologicznych, bo w zwykłych raczej nie będzie. Niestety jest też dosyć droga, ale czasami można się skusić.

      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Quinoa jest super!! mega zdrowa i pyszna. Niestety, rzeczywiście niezbyt tania... ale w końcu, zdrowie jest bezcenne:-)
      N

      Usuń