poniedziałek, 27 lutego 2012

Ciastka owsiane



Moje ulubione ciastka owsiane. Uwaga, bo silnie uzależniające. Zupełnie nie rozumiem dlaczego za każdym razem robię tylko jedną porcję. A właściwie robimy, bo Nicpoń naprawdę dzielnie pomaga, a mała Nicpoń(ka) najpierw kręciła się w kuchni cały czas, z zazdrością spoglądając na brata, a potem sprytnie wykorzystała chwilę na zrobienie zdjęcia i zaczęła wyjadać rodzynki z ciasta.
Ciasteczka są kruche na zewnątrz i miękkie w środku. A takie lubię najbardziej. No i zawierają płatki owsiane, a to dodatkowy duuuuży plus!





Przepis znalazłam na jednym z moich ulubionych blogów* choć zmieniłam nieco proporcje. W przepisie, który podaję proporcje są moje** ponieważ tak je sobie kiedyś zapisałam po przeliczeniu z cups. Gdyby ktoś chciał oryginalne, proszę zajrzeć na Smitten Kitchen.



Ciastka owsiane z rodzynkami


90g miękkiego masła
120g drobnego cukru trzcinowego (użyłam jasnego)
1 jajko
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
90g mąki
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki soli
130g płatków owsianych
70g rodzynek
orzechy włoskie (opcjonalnie i wedle gustu)


Masło z jajkiem, cukrem i ekstraktem z wanilii utrzeć na gładką masę. Mąkę przesiać i wymieszać sodą, cynamonem i solą. Dodać do ciasta i wymieszać. Dodać płatki owsiane, rodzynki oraz orzechy (jeśli używamy). Wymieszać.
W tym momencie można ciasto na jakiś czas wstawić do lodówki. Polecam bo ciastka wychodzą grubsze i bardziej miękkie.
Można też ten etap pominąć i od razu nakładać je łyżeczka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Powinny być mniej więcej rozmiaru orzecha włoskiego, a odstępy wynosić ok. 5 cm. Nie trzeba spłaszczać, same się rozpłyną.

Piec w 175 °C około 12min. Powinny mieć lekko brązowy kolor.


* Polecam, piękne zdjęcia, ciekawe wpisy, pyszne potrawy.
** Zmiany dotyczą ilości masła i cukru (dałam trochę mniej), oraz rodzynek (dałam sporo mniej).





5 komentarzy:

  1. mmmniam! uwielbiam takie ciacha! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. skąd bierzesz ekstrakt z wanilii, pozdrawiam lubiąca kuchcić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkam w Anglii, więc problemu nie mam. Moi znajomi w Polsce kupują w Almie albo innych dobrych delikatesach. W ostateczności można zrobić samemu, widziałam kiedyś przepis na jakimś blogu.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Znalazłam ten przepis:
    http://table-table.blogspot.com/2010/08/o-dzemach-pracy-dodatkach-kawie-i.html
    pewnie są też inne. Jak skończę swój sklepowy to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń