niedziela, 23 września 2012

Pomarańczowe muffinki z czekoladą

Zdecydowanie idzie jesień. Słońce świeciło do wczoraj ale zrobiło się zimno. Dziś natomiast jeszcze zimniej i pada :( Nie będzie spacerów w parku. 

Kupione nieopatrznie lody nadal w zamrażarce, jakoś przeszła mi na nie ochota. 
Pora na coś słodkiego, na przykład muffinki z czekoladą i pomarańczą. Jedyną słuszną czekoladą - czyli gorzką ;)

p.s. I chyba nie muszę pisać jak cudownie pachnie w trakcie pieczenia.

czekoladowo-pomarańczowe muffinki

 

Czekoladowo - Pomarańczowe Muffinki

przepis z książki "Chocolate Box" (lekko zmodyfikowany)

125g mąki białej
125g mąki razowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
25g mielonych migdałów
80g brązowego cukru
sok i skórka otarta z 1 pomarańczy
175g serka typu philadelpia (lub podobnego)
2 jajka
tabliczka czekolady

Piekarnik rozgrzać do 190st C.
Pomarańczę wyszorować i sparzyć. Skórkę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, sok wycisnąć. Mąki przesiać i wsypać do dużej miski, dodać proszek do pieczenia, czekoladę oraz migdały. Wymiesz składniki. W drugiej misce wymieszać lekko rozbite jajka, serek, sok oraz skórkę z pomarańczy. Mokre składniki wlać do suchych i wymieszać. Przepis podaje aby mieszać dokładnie. Ja kierowałam się ogólną wiedzą na temat pieczenia muffinek, zgodnie z którą mieszać należy krótko, tylko do połączenia składników. Muffinki wyrosły całkiem porządnie. Ciasto przełożyć do foremki wyłożonej papilotkami.
Piec około 20min.

Im świeższe tym lepsze. Bardzo dobre na ciepło!

9 komentarzy:

  1. uwielbiam smak pomarańczy, a jak dodać do tego czekolady to już dla mnie smak idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię jesień
    to zdecydowanie pora na babeczki z czekoladą

    OdpowiedzUsuń
  3. już sobie wyobrażam ten zapach...

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne połącznie, czekolada i pomarańcza – lubię!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też lubię - dlatego muffiny zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, nie musisz - wyobrazam sobie i bez tego :) A smakuja pewnie jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  7. połączenie czekolady z pomarańczą jest dość specyficzne, można powiedzieć nawet że "Delicjowe" ale zawsze uważałam że te 2 rzeczy sa dla siebie stworzone ;)

    OdpowiedzUsuń