wtorek, 26 czerwca 2012

Pita z Weekendowej Piekarni




Pieczenie chleba to moje hobby. Mam kilka ulubieńców, które piekę często, ale  lubię wypróbowywać nowe przepisy. Wygląda też na to, że zaczynam gromadzić książki na ten temat (mam już 4!) Trochę mam z tego powodu wyrzuty sumienia, bo przecież w internecie jest mnóstwo informacji i przepisów, a miejsca na moich półkach mało!!! Ale czasami naprawdę trudno się oprzeć. A poza tym odłogiem nie leżą.

Czasami się zastanawiam, czy hobby nie zaczyna przeradzać się w manię. Uważam, że to takie fajne zajęcie, że każdy powinien spróbować. Udało mi się namówić 2 osoby. Jedna upiekła raz i była szczęśliwa, druga wsiąkła zupełnie i podobno posłała bakcyla dalej :) Dlatego cieszę się, że są strony gdzie można się umówić na wspólne pieczenie. Tak więc, po kilkumiesięcznym podglądaniu, wreszcie oficjalnie upiekłam propozycję z Weekendowej Piekarni. I właśnie się zorientowałam, że spóźniłam się o miesiąc :(
Trudno. I tak warto było.

Chlebki pita. Bardzo smaczne.

Przepis i wykonanie tutaj.

Część mąki (1/3) zastąpiłam mąką razową i piekłam na gorącej blasze (wcześniej rozgrzanej w piekarniku) a nie na kratce. Wyczytałam, że pieczenie na rozgrzanej blasze/kamieniu sprawia, że chlebki ładnie się wybrzuszają, choć najwyraźniej nie jest to konieczne. Wałkowałam dosyć cienko, bo za pierwszym razem tego nie zrobiłam i wyszły mi płaskie bułeczki a nie pita.

Pita była smaczna, kieszonki się udały. Pierwszego dnia w formie nadziewanej kanapki, a drugiego, opieczona w tosterze, z humusem i marchewką.


Humus swój zielony odcień zawdzięcza olejowi z pestek dyni zamiast oliwy z oliwek.


Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Mniam! Lubie pite, ale zwykle ide na latwizne i kupuje. A przeciez zrobienie domowej wcale nie jest skomplikowane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa jak robiłaś hummus, masz jakiś swój sprawdzony przepis, który mogłabyś polecić? Z taką pyszną pitą, to chętnie bym go skosztowała :)

    Dobrej nocy,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że hummus robię "standardowo" ;) Nigdy nie używam ciecierzycy z puszki, bo uważam, że ugotowana ma lepszy smak. Ten hummus zrobiłam z olejem z pestek dynii zamiast oliwy i bardzo mi smakował, a przepis jest tutaj: http://www.wysokiemniamanie.pl/2012/03/kieki-i-hummus.html
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Na pitę mam już od jakiegoś czasu ochotę. Z chęcią wypróbuję Twój przepis, bo pięknie wygląda i ma taką kieszonkę w środku (ja jak piekłam, to jej nie miała...:( ).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę, że ciasto jednak należy wałkować dość cieńko. A wybrzuszają się jeśli piekarnik jest dobrze nagrzany. Dlatego mysłe, że warto piec na rozgrzanym kamieniu lub blasze.
      Pozdrawiam.

      Usuń