niedziela, 27 stycznia 2013

Ciasto bananowe


Chwaliłam się w piątek na fejsbuku, że dostałam przejrzałe banany. W życiu ciasta bananowego nie jadłam, może dlatego, że za bananami nie przepadam. Ale czasami jest ten pierwszy raz.
Mój był wczoraj.


p.s. To bardzo łatwe ciasto. Jak Nicpoń dorośnie to sam zrobi. Na razie dzielnie pomagał.

ciasto bananowe z orzechami brazylijskimi i kokosem

Ciasto bananowe z orzechami brazylijskimi

(przepis z Good Food Magazine nieco zmieniony)

100ml oleju słonecznikowego
120g drobnego cukru
140g mąki
100g orzechów brazylijskich
50g wiórków kokosowych
2 duże przejrzałe banany
1 jajko
1 białko
5 łyżek mleka
¾ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki cynamonu


Kruszonka
2 łyżki posiekanych orzechów
2 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżki mąki
2 łyżki cukru
1 łyżka masła

Najpier robimy kruszonkę: Mąkę, masło i cukier wymieszać, aż będą przypominały bułkę tartą. Dodać wiórki i orzechy, ponownie wymieszać.

Ciasto
Rozgrzać piekarnik do 180stC (160 z termoobiegiem), dno i boki keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Orzechy grubo posiekać, banany obrać ze skórki i dokładnie rozgnieść widelcem. Dodać olej,  rozbite żółtko i mleko. Dobrze wymieszać.
Mąkę przesiać i wsypać do osobnej miski, dodać cukier, wiórki kokosowe, orzechy, proszek do pieczenia i cynamon. Wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę. Do miski z suchymi składnikami wlać masę bananową i wymieszać, dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać, aż piana połączy się z resztą składników. Całość przelać do keksówki i posypać kruszonką. Piec 40min w 180stC (160st z termoobiegiem).

7 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie upiec, mam nieco inny przepis, ale za każdym razem smakuje wyśmienicie. No i dobry sposób na banany, o których zdarzy nam się trochę zapomnieć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam chlebki bananowe wszelakie uwielbiam. I banany też ;)
    Twoje ciacho wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki. Dobry był :) Tylko jakoś nie mogę się przekonać do nazwy "chlebek" mimo że w oryginale "banana bread". Dla mnie to jak najbardziej ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapitalne! Przepisow na chlebki bananowe nigdy dosc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakiej wielkości keksówki użyć? I czy można orzechy brazylijskie zastąpić innymi orzechami lub bakaliami?

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja keksówka ma 7cm wysokości i 7x27cm u podstawy. Na górze jest nieco szersza.

    Moim zdaniem możesz śmiało zastąpić orzechy, choć z bakaliami to już będzie inne inne ciasto. I ja lubię jak mi chrupie ;)

    OdpowiedzUsuń